راه اندازی کسب و کار

بهترین راه برای کاسبی و مغازه داری پر سود چیست؟

راهکارهای مغازه داری پر سود

قطعا شما هم دوست دارید خیلی زود مغازه خود را به درآمد و سود مطلوب برسانید و در کسب و کارتان خیلی سریع پیشرفت کنید. حتما سؤال شما این است که راه و روش کار دقیقا چگونه است؟ پس با ما همراه باشید و این مطلب را کامل بخوانید. شما همیشه باید فکر کنید و ایده ها و خلاقیت های جدیدی که به ذهنتان می رسد، را سعی کنید سریع یادداشت نمایید. لابد می پرسید چه احتیاجی به یادداشت ایده ها هست؟ دلیلش این هست که هم آنها را فراموش نکنید و هم بتوانید سر فرصت، بیشتر به ابعاد مختلف آن فکر کنید. چون شاید در لحظه ای که ایده ای به ذهن شما می رسد امکان پیاده سازی آن نباشد. مثلا شرایط شما اجازه ندهد. زمان نداشته باشید یا سرمایه لازم فعلا موجود نباشد.

فراموش نکنید که شما باید همه تلاش خود را به کار گیرید و حتما به خدا توکل کنید که کسب و کارتان برکت پیدا کند. در ادامه ما کارهایی که تجربه نشان داده می تواند باعث پیشرفت سریع شود را بیان می کنیم. شما باید در شروع سئوالاتی را از خود بپرسید؛

چه کاری می توانم انجام دهم که فروشم بیشتر شود؟ چه طوری می توانم کاری کنم که تعداد مشتری هایم بیشتر شود؟ چه جوری می توانم درآمدم را افزایش دهم؟ ابتدا باید خوب به این سوالات فکر کنید و هر کاری را که به ذهنتان رسید، یادداشت کنید. وقتی همه کارهایی که به ذهنتان آمد را نوشتید، آن ها را اولویت بندی نمایید. بررسی کنید که کدام کار را زودتر انجام دهید، نتایج بهتر و بیشتری دارد و همینکه خیلی زودتر به نتیجه می رسد و انرژی و سرمایه کمتری نیاز دارد. مثلا به فکر تان می رسد که اگر دکور یا سر در مغازه تان را عوض کنید، ممکن است مشتریان بیشتر شما را ببیند و مراجعه شما در روز بیشتر شود. یا به فکرتان می رسد که اگر چیدمان مغازه تان را تغییر دهید، می توانید دسترسی بهتری به مشتریان بدهید و انگیزه خرید را در آنها افزایش دهید و این طوری بیشتر بفروشید. یا حتی بررسی می کنید و می ببینید که ممکن است اگر تبلیغات با هزینه مشخصی انجام دهید، می توانید مشتری بیشتری جذب نمایید. شاید هم ایده تخفیف یا مسابقه ای به ذهن شما برسد که به فروش کالا های مانده در مغازه که جای زیادی هم اشغال کرده کمک کند. پس هر چیزی که به ذهنتان آمد هر چند که کوچک و پیش پا افتاده به نظر برسد، را فهرست وار یادداشت کنید. تا بتوانید آن ها را به ترتیب اولویت بندی و اهمیتی که دارند، انجام دهید. حال وقتی که فکرهایتان را نوشتید و اولویت بندی کردید، وقت آن رسیده است که فکر هایتان را عملی کنید.

در این مواقع ممکن است دو تا مسئله ذهن شما را به خودش مشغول کند که آن مسئله ها عبارتند از:

  • مسئله اول این است که دقیقا نمی دانید این کاری که می خواهید انجام دهید. آیا برای مشتریان شما هم جذاب هست یا نه؟
  • مسئله دوم این است که برای کاری که می خواهید انجام دهید. باید پول خرج کنید و هزینه هایی انجام دهید. در حالیکه دقیقا نمی دانید چه مقدار از پول و سرمایه گذاری شما در این کار ممکن است ، برگردد. و اصلا آن تاثیری که انتظار دارید بر فروشتان دارد یا نه؟ حتی بعضی مواقع احتمال ریسک هایی را می دهید و به این فکر می کنید که آیا این کار ضرری برای کسب و کارم ندارد؟ خلاصه نگران هستید و می ترسید. اکنون باید چه کار کرد؟

در مورد مسئله اول که نمی دانید، این کاری که می خواهید انجام دهید. آیا باعث افزایش مشتری هایتان می شود یا خیر؟ باید این نکته را بدانید، تا وقتی که شما کاری را انجام نداده اید، نمی فهمید که این کار باعث افزایش مشتری و افزایش فروشتان خواهد شد یا نه. اول خوب فکر کنید و ابعاد مختلف کار را در نظر بگیرید و از تجربیات دیگران نیز استفاده نمایید. بعد با توکل بر خدا آن کار را انجام دهید. اگر کاری انجام ندهید که هیچ اتفاقی نمی افتد و از همه مهمتر تا ریسک نکنید ، چیز زیادی یاد نمی گیرید. چون هر چقدر هم مشورت و مطالعه کنید، هر مورد شرایط خودش را دارد و بستگی به تسلط شما به آن دانش و تجارب شما دارد تا بتوانید نتیجه مطلوب را بگیرید.

پس همیشه اول کسب اطلاعات و مشورت کنید و بعد با پذیرش ریسکی که توان عبور از بدترین شرایطش را دارید کار خود را شروع کنید. مثلا اگر یک سوپرمارکت دارید و می خواهید سوسیس و کالباس بیاورید و یک دستگاه برش کالباس هم بخرید. علاوه بر نظر سنجی از مشتریان بابت استقبال از این کار و همچنین مشورت با یک پروتئینی که در این کار تجربه دارد و بحث قیمت و تامین آن. به پس انداز خود هم توجه کنید و مثلا ۵۰% آن را درگیر این کار کنید و همیشه بخشی از آن را برای سرمایه گذاری در فرصتهای پیش بینی نشده و مشکلات غیر منتظره نگه دارید.


اگر شما هم مغازه دار هستید و یا قصد مغازه زدن دارید، اگر شما هم می خواهید کسب و کار خود را به بهترین وجهی راه اندازی کنید، اگر دوست دارید درآمدتان را بیشتر کنید، اگر می خواهید از رقیبان خود جلوتر باشید، فرصت را از دست ندهید و حتما ویدئوی آموزشی دوره جامع فروش و مغازه داری را مشاهده نموده و نکات گفته شده در آن را بکار بندید. در این ویدئوی آموزشی اصول مهم و کاربردی برای افزایش فروش مغازه و پیشی گرفتن از رقبا برای علاقمندان به کسب درآمد بیشتر بیان شده است. گاهی با صرف هزینه ای اندک می توانید از ضررهای سنگین بعدی جلوگیری نمایید.

 

راه های مغازه داری پرسود

شما باید در نظر داشته باشید که وقتی فکری به ذهنتان رسیده را عملی می کنید، احتمالا ۳ تا اتفاق می افتد:

احتمال اول این است که مشتری هایتان بیشتر می شوند. اگر مشتری هایتان بیشتر شد، به این معناست که فکر شما خوب و درست بوده و شما در انجام کارتان موفق شده اید. حالا بایستی به ایده و فکر تازه تری مشغول شوید تا باز هم مشتری هایتان را زیادتر نمایید.

 احتمال دوم این است که مشتری هایتان فرقی نمی کند. در اینجا شما باید اولویت دوم را که نوشتید. انجام بدهید و ببینید با انجام دادن آن چه اتفاقی برای فروش تان می افتد.

 سوما اینکه مشتری هایتان کم تر می شود. در این حالت شما کاری که انجام دادید، باید به حالت اول برگردانید. مثلا اگر روی شیشه مغازه کلی تبلیغات زدید و مشتری تان کم شده، این گونه تبلیغات کاغذی را باید کم کنید. یا مثلاً اگر دکور مغازه تان را عوض کرده و حالا مشتری‌ شما کم شده، حالا باید دکور مغازه را به حالت اول برگردانید. و سپس به دنبال اولویت دوم که نوشته اید رفته و آن را عملی نمایید تا تاثیرش را روی فروشتان ببینید.

در مورد مسئله دوم هم که شما از برگشت سرمایه و هزینه‌ی خود مطمئن نیستید. و اینکه نگران هستید، این کاری که باید انجام دهید. هزینه دارد و ممکن است پولی که هزینه می کنید، برنگردد و شما ضرر کنید. راه حل این مشکل این است که شما بهتر است اول از کارهایی که بدون پول و هزینه مالی است و سبب افزایش مشتری و افزایش فروش می شود، شروع کنید. اگر دیدید که با انجام دادن کارهایی بدون پول ، مشتریان مغازه بیشتر شدند، به این معناست که فکر شما خوب بوده است. پس برای حل این مشکل می توانید از کارها و ایده ها و خلاقیت های بدون صرف هزینه شروع کرده و به تدریج پول بیشتری را هزینه کنید. به این ترتیب می توانید وقتی پس انداز شما به میزان قابل قبولی رسید و اجازه ریسک کردن را داد، کارهایی را انجام دهید که با هزینه مالی کمی قابل انجام است. در صورتیکه آن کارها با شکست هم مواجه شود و هزینه شما بر نگردد، کسب و کارتان را ورشکست نمی کند. و به همین صورت فرصت دارید تا در هر مرحله و با هر توان مالی که هستید، ایده های جدید خود را بررسی نمایید. اگر باعث افزایش مشتری هایتان شد یعنی که آن کار درست و خوب بوده است. پس کم کم می توانید پول بیشتری صرف آن کار نمایید. خیلی از کارآفرین های معروف هم به همین روش کسب و کار خود را توسعه داده اند.

برای مثال اگر شما یک مشاور املاکی باشید و بخواهید بدون پول کسب و کار خودتان را رونق دهید و مشتریان را زیاد کنید. می توانید اطلاعات تماس هر مشتری که به شما مراجعه می کند را در کامپیوتر ذخیره کنید و در سال بعد مورد های مناسب اجاره را به او پیشنهاد دهید. تا این طوری اگر قصد جابجایی دارد ، برای رهن و اجاره به شما مراجعه کند. و کار بستن قرارداد و تنظیم اجاره نامه را به شما بسپارد. حتی در این یادآوری امکان دارد بفهمید که مستاجر قصد خرید خانه را دارد. و به دنبال یک آپارتمان نوساز با قیمت مناسب می گردد. پس این طوری می توانید حق کمیسیون بیشتر برای قولنامه بگیرید.

شما می توانید از روی اجاره نامه ها ، لیست تاریخ اتمام و اطلاعات تماس مشتریان را در موقع بیکاری هایتان تهیه نمایید. می توانید با مستاجر ها تماس بگیرید و یا برایشان SMS ارسال کنید و مورد های مناسب اجاره و یا فروش را به آنها پیشنهاد دهید. حتی می توانید تخفیفی بابت سابقه مشتری برای مشتری در حق کمیسیون تان قائل شوید. وقتی این کار را انجام دادید و دیدید که باعث می شود ، مستاجرها به شما مراجعه کنند و با شما قرارداد ببندند. آن وقت می توانید کمی پول خرج کنید. یعنی به جای اینکه خودتان این کار را انجام دهید ، یک نرم افزار یا یک وب سایت می تواند بصورت اتوماتیک با یک پنل SMS ، این کار را برای شما انجام دهد. حتی می توانید توسعه های بیشتری بدهید و این کاملا بستگی به خلاقیت و پشتکار شما دارد. ما هم سعی می کنیم در فرصت های بعدی ، بیشتر درباره این ایده ها صحبت کنیم.

مشکلات مغازه داری

خوب است بدانید که مغازه داری نیز مانند هر شغل و کسب و کار دیگری مشکلات خاص خودش را دارد. درست است که گفته می شود پول در شغل آزاد و داشتن مغازه است اما باید راه و روش آن را هم بدانید. از مشکلات مغازه داری می توان به مشکلات زمان کار، مشکلات حساب و کتاب و مدیریت مالی کار، مشکلات خرید برای مغازه، مشکلات مدیریت کارکنان اشاره کرد.

ساعات کاری طولانی که بایستی مغازه را باز نگه داشت، ایستادن زیاد در زمان کار در مغازه، باز نگه داشتن مغازه در زمان تعطیلات رسمی از جمله مشکلات شغل مغازه داری است. برای حل این مشکل ساعت کار طولانی می توان بعد از هر یک ساعت ایستادن، ده دقیقه روی صندلی نشست. و یا هر سه چهار ساعت یکبار ورزش سر و گردن و کتفها را انجام داد. مشکل دیگر حساب و کتاب و دخل و خرج مغازه است. پرداخت اجاره مغازه، قبوض، مالیات، پاس کردن چک ها، پرداخت حقوق کارکنان از جمله این موارد است. برای حل این مشکل حتما باید محاسبات مالی و دخل و خرج خود را داشته باشید. امروزه نرم افزارهای حسابداری بسیاری در بازار ارائه شده اند که می توانند در زمینه صورت حساب های مالی کمک کننده باشند. مشکل دیگر خرید عمده برای مغازه است. انتخاب محصولات مناسب با قیمت و کیفیت مناسب به صورت عمده و راضی نگه داشتن مشتریان از جمله این موارد است. ممکن است در بعضی از اصناف یافتن بنکدار مورد اطمینان بسیار مهم باشد. چون در این صنف ها اجناس بی کیفیت و تقلبی زیاد است و مغازه دار می خواهد جنس باکیفیت و قیمت مناسب برای مشتری تهیه نماید. مشکل بعدی کارکنان و مدیریت آن ها در صورت وجود داشتن است. اگر می بینید مغازه تان بزرگ است و یک نفره نمی توان آن را اداره کرد، می شود یک نفر دیگر را به کار گرفت ولی در این صورت بایستی با مسئله مدیریت کارکنان نیز آشنا شوید.

پس صرف مغازه زدن نمی تواند باعث پولدار شدن فرد شود. باید فرد مغازه دار، اصول اولیه مغازه داری را بداند و نیز با مهارت فروشندگی آشنایی کافی داشته باشد، تا بتواند از پس اداره کردن مغازه برآید. گاهی شما می توانید با آموزشی هر چند کوتاه و یا با هزینه کردن مقداری اندک برای آموزش در زمینه کاری خود، نه تنها از ضررهای احتمالی بعدی جلوگیری نمایید، بلکه کسب و کار خود را نیز رونق دهید. ما در مجموعه موفقیت جویان دوره جامع مغازه داری و فروش را برای شما علاقمندان به آموزش تهیه کرده ایم که با استفاده از آن می توانید نکات و ریزه کاری های مغازه داری و فروشندگی را یاد گرفته و به افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر بپردازید. پیروز و سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن