مهارت فروشندگی

حداکثر فروش ما چقدر است؟

حداکثر فروش ما چقدر است؟

حداکثر فروش ما چقدر است؟ سقف فروش ما کجاست؟ چرا هر چه تبلیغات انجام می دهیم، فروشمان بیشتر نمی شود؟ چرا هر چه روش های مختلف فروش را به کار می بریم، نمی توانیم بیشتر بفروشیم؟

شما که در یک محله یا یک منطقه مغازه ای دارید. باید بدانید در یک محله یا در یک منطقه، فقط تعداد مشخصی مشتری می توانید وجود داشته باشد. چون تعداد افراد آن محله محدود است. گاهی اوقات شما انواع روش های تبلیغی و انواع روش های مختلف فروش را به کار می گیرید، ولی فروشتان بیشتر نمی شود. شما باید بدانید که تعداد مشتری در محدوده مغازه شما همان تعداد است و با آن تعداد مشتری نمی توانید فروش بیشتری داشته باشید.


اگر شما هم مغازه دار هستید و دوست دارید درآمدتان را بیشتر کنید. فرصت را از دست ندهید. شما می توانید با یک هزینه کم جلوی ضررهای آینده را بگیرید. برای مشاهده ویدئوی آموزشی کلیک کنید.

شما قبل از اینکه در یک محل مغازه ای را راه اندازی کنید، باید ببینید کالا یا خدماتی که ارائه می دهید چیست؟ مشتری این کالا و خدمات چه کسانی هستند؟ این افراد عموما چه توان مالی و حجم خرید هفتگی یا ماهیانه ای و یا سالیانه ای دارند. بعد از اینکه این موارد را خوب پرس و جو و بررسی کردید. باید تخمینی از جمعیت محله اطراف مغازه خود و افرادی که از جلوی مغازه شما در طول هفته یا ماه و یا سال، عبور می کنند، داشته باشید. ببینید نزدیکترین مغازه شبیه شما کجاست؟ چه تاثیری می تواند بر فروش شما داشته باشد. حتی بهتر است وضعیت تامین کالا در آن محل را بررسی کنید. شما با چه قیمت و چقدر زمان می توانید کالا و تجهیزات مورد نیاز مغازه خود را تامین کنید؟

چرا فروش ما بیشتر نمی شود

بعد از اینکه این بررسی و تحلیل ها انجام شد می توانید ببینید چند نفر مشتری در طول هفته یا ماه و یا سال دارید. با ضرب کردن این تعداد در میانگین سبد کالا یا خدماتی که عموما مشتریان امکان دارد از شما خرید کنند، به سقف فروش مغازه یا فروشگاه خود می رسید. گاهی امکان دارد به این نتیجه برسید که حجم خرید چندان جذاب نیست. حالا در چنین شرایطی چه باید کرد؟ آیا دیگر نمی توانیم امید به افزایش فروش داشته باشیم؟ در اینجا دو راه حل بیان می کنیم که با به کار بستن آن ها می توانید فروشتان را افزایش دهید:

راه حل اول: در این مواقع باید در فروش جنس دیگری نیز وارد شوید تا فروشتان بیشتر شود. مثلا اگر شما فروشنده لباس زنانه بوده اید، اکنون می توانید در فروش لباس دخترانه نیز وارد شوید؛ یا وارد فروش لباس مردانه شوید. برای روشن شدن مطلب یک مثال واقعی می زنیم؛ شرکت رب تبرک در ابتدا فقط رب تولید می کرد. اما تعداد کل مردم ایران مشخص است و بنابراین فروش رب هم نهایتا مقدار مشخصی خواهد داشت. پس کارخانه تبرک برای اینکه فروشش را افزایش دهد، وارد فروش اجناس دیگری مانند سس مایونز، آبمیوه، چای، برنج و… شد تا بدین گونه گسترش یافته و فروشش بیشتر شود. مثال دیگر این صحبت ماکارانی در انواع و اقسام مختلف با طعم ها و ویتامین ها می باشد که حتما شما در فروشگاه های بزرگ آنها را دیده و خریده اید.

راه حل دوم: در خارج از محله و یا شهرتان شعبه دیگری بزنید. ممکن است شما در زمینه فروش جنس خاصی فعالیت می کنید و دوست دارید در همین زمینه تخصصی کار کنید و نمی خواهید وارد فروش جنس دیگری شوید. در این مواقع راه حل افزایش فروش شما این است که در بیرون از محله خودتان و یا بیرون شهرتان، شعبه دیگری بزنید تا مشتری های بیشتری جذب نمایید و در نتیجه فروشتان افزایش یابد. به عنوان نمونه شرکت مک دونالد وقتی که ۱۰۰۰ شعبه در کشورش می زند و دیگر مشتری هایش افزایش پیدا نمی کند، به فکر شعبه زدن در کشورهای دیگر می افتد و این کار مشتری هایش را بیشتر کرده و فروشش را افزایش چشم گیری می دهد.

پس حتما بایستی به این نکته توجه داشته باشید که اگر مدتی است که با روش های مختلف فروش و تبلیغات، فروش بیشتری ندارید؛ دقت کنید ممکن است مشتری های شما محدود باشند. بنابراین سعی کنید یکی از دو راه حل فوق را انجام دهید تا به فروش بیشتری برسید.


اگر شما هم مغازه دار هستید و دوست دارید درآمدتان را بیشتر کنید. فرصت را از دست ندهید. شما می توانید با یک هزینه کم جلوی ضررهای آینده را بگیرید. برای مشاهده ویدئوی آموزشی کلیک کنید.

مغازه داران عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات زیر را مطالعه نمایید.

اصول اولیه مغازه داری

مشکلات مغازه داری

روش های افزایش فروش مغازه

فوت و فن مغازه داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا