راه اندازی کسب و کار

فرمول جادویی کسب درآمد زیاد چیست؟

فرمول جادویی کسب درآمد زیاد

شما اگر به دنبال بهترین راه کسب درآمد زیاد و پولدار شدن سریع هستید، لازم است که راه و روش های فروشنده های حرفه ای را خوب بدانید. فرمول جادویی کسب درآمد زیاد فروشنده ها چند نکته است که با توجه به آنها می توانید در حدود ۲ سال میزان کسب درآمد خود را به سرعت رشد دهید. البته برای اینکه بتوانید این اصول و قواعد را خوب بکار بگیرید و فراموش نکنید. شاید لازم باشد تمریناتی هم انجام دهید.


اگر شما هم مغازه دار هستید و دوست دارید درآمدتان را بیشتر کنید. فرصت را از دست ندهید. شما می توانید با یک هزینه کم جلوی ضررهای آینده را بگیرید. برای مشاهده ویدئوی آموزشی کلیک کنید.

  1. قبل از شروع هر کاری مدیریت هزینه های زندگی خود را خوب یاد بگیرید. شما اگر مجرد هستید باید سعی کنید درآمد یا پول توی جیبی که به صورت ماهیانه بدست می آورید با دقت خرج کنید. حتما تلاش کنید که حدود ۴۰ % برای خرج های روزمره و حدود ۱۵ % را برای تفریح و ۵ % آن را برای کمک به فقرا و نیازمندان و حدود ۴۰ % آن را برای سرمایه گذاری بر روی کارهای خود در نظر بگیرید. البته اگر متاهل باشید، هزینه های زندگی بالاتر می رود و شما باید حدود ۷۰ درصد را خرج روزمره کنید و ۱۰ درصد تفریح و ۵ درصد کمک به نیازمندان و حدود ۱۵ درصد هم پس انداز برای سرمایه گذاری برای فرصت های درآمد زایی خود در نظر داشته باشید.
  2. همیشه در بازار های اطرافتان به دنبال کالاها و خدمات پر طرفدار و گران قیمت بگردید. البته دقت کنید که آن کالا یا خدمت واقعا ارزشمند باشد و فقط شور و هیجان موقتی بازار و مشتریان نباشد. چون مشتری همیشه به اندازه اثری که آن کالا در زندگی اش می گذارد ، به شما پول پرداخت می کند. البته راه های مختلفی برای پی بردن به میزان استقبال مشتریان از کالا و خدماتی که عرضه می شود، وجود دارد. یکی از راه های شناخت این است که ببینید چه کالاها و خدماتی در بازار قیمت بالایی دارند. خصوصا اگر زحمت کمی برای انجام و تهیه آنها کشیده می شود. حتی تقاضای زیاد آن کالا و نایابی آن می تواند نشانه خوبی از این موضوع باشد.

در نتیجه هر چیزی را که در بازار می بینید که قیمتش از چیزی که فکر می کنید زیادتر است، نتیجه می گیریم که آن جنس کم است و اگر باز هم از آن جنس بیاوریم، مشتریان خوب می خرند. برای مثال کمبود پیاز و گوجه فرنگی در فصول سرد سال که با افزایش قیمت همراه است. پس این نوع محصولات در زمستان حاشیه سود خوبی هم دارد و اگر با قیمت مناسب بدهید مشتریان زیادی هم برای شما جذب می کند. البته داشتن اطلاعات خوب از بازار کسب و کارتان خیلی مهم است. حتی اگر شما بتوانید در بازار جنسی را عرضه کنید که با حدود قیمت رقبا است ولی کیفیتی خاص دارد و بقیه نمی توانند آن را تامین کنند. این هم توانمندی است که اگر داشته باشید بسیار موثر است.

  1. نکته بعدی این است که بتوانید بهترین زمان و مکان فروش کالاهای خود را پیدا کنید. زمان مناسب، زمانی است که هم مشتریان به محصول شما نیاز دارند و هم پول لازم را دارند. مثلا مردم به خانه نیاز دارند ولی الان وضعیت اقتصادی خوب نیست و بازار خراب است و عموما متقاضیان مسکن، پول ندارند. بنابراین اگر شما خانه بسازید با اینکه مردم به خانه نیاز دارند ولی چون پول ندارند خانه نمی خرند. حالا اگر بیایید و خانه های لوکس و گرانقیمت بسازید چون یک عده پولدار هستند که همیشه دنبال بهترین ها هستند، احتمال بیشتری برای فروش دارید.

شما باید از روش هایی برای کالاها و اجناس محبوب مشتریان استفاده کنید. یکی از این راه ها این است که کالاها و خدمات بتوانند مشکلات خیلی مهم و روزمره افراد جامعه را حل کنند. شما همیشه خیلی خوب باید بین مشتری های بازار بگردید و از نیاز های ضروری آنها سئوال کنید. حتی بپرسید که حل شدن این مشکل چقدر ارزش دارد؟ برای مثال مواد غذایی و خوراکی همیشه بازار دارد و یا اقلام پوشاکی و لباس نیز بازار نسبتا همیشگی دارد. مورد دیگر مثل بازار تجهیزات ارتباطی مانند موبایل هم تا حدودی همینطور است.


اگر شما هم مغازه دار هستید و دوست دارید درآمدتان را بیشتر کنید. فرصت را از دست ندهید. شما می توانید با یک هزینه کم جلوی ضررهای آینده را بگیرید. برای مشاهده ویدئوی آموزشی کلیک کنید.

فرمول جادویی کسب درآمد زیاد

البته مهم است که شما برای این امر به آمار و اطلاعات بازار و رسانه ها توجه کنید. بعد از کف بازار و افراد صاحب تجربه کمک بگیرید. حتی سعی کنید، بفهمید که مردم در آینده به چه محصولاتی بیشتر نیاز دارند. مثلا اگر آمار تولد نوزادان امسال زیاد شده باشد، نتیجه می گیریم که سیسمونی و لوازم کودک می تواند درآمد خوبی داشته باشد. حتی امکان دارد بازار اسباب بازی و لوازم کمک آموزشی هم به زودی بازار خوبی پیدا کند.

حتی شما با رصد بازار سایر کشورها و مناطق کشور می توانید پر فروش شدن بعضی کالاها را برای آینده پیش بینی کنید. خیلی ها از این طریق پولدار شده اند. مثلا وقتی موبایل در کشوری دیگر پرفروش است، اگر شما هم در کشور موبایل بیاورید حتما پرفروش خواهد شد. البته فاصله زمانی کشور ما با کشورهای خارجی معمولا چیزی بین ۲ الی ۵ سال است. البته شما باید به فرهنگ و گویش آن کشورها هم توجه کنید که آیا تاثیر بر فروش کالای مورد نظر دارد یا نه.

  1. نکته خیلی مهم دیگر که اگر رعایت نکنید نمی توانید زیاد رشد کنید، سیستم سازی برای کسب و کار است. حالا سئوال اینجاست که چطور این کار ممکن است؟ شما باید همه فعالیتهایی که برای کسب و کار شما لازم است را طوری طراحی کنید که بدون وجود شما به درستی انجام شود. حتی تصمیمات روزمره بدون دخالت شما گرفته شود. بطور خلاصه بدون حضور فیزیکی و فکری شما کارها طوری انجام شود ، انگار که شما حضور دارید و همه چیز مطابق میل شماست. یا اصطلاحا کارها اتوماتیک انجام می شود. برای مثال اگر فروشگاه شما بزرگ است و یک نفر مسئول خرید است. یک نفر مسئول چیدن قفسه ها می باشد و به همین ترتیب یک نفر مسئول صندوق و کارهای حسابداری می باشد. خود شما هم تنها کاری که می کنید این است که سیستم کاری را تنظیم می کنید. یعنی درباره اینکه حجم خریدها چقدر باشد و باید چه میزان تبلیغات کرد، و کارکنان فروشگاه چطور با هم در تعامل باشند تصمیم می گیرید. اگر خودتان داخل کسب و کار باشید، زمان زیادی ندارید که بر روی فروش بیشتر تمرکز نمایید.
  2. فراموش نکنید اعتقادات و باور های شماست که انگیزه های لازم برای حرکت و تلاش را به شما می دهد. حتی انگیزه های شما بر روی میزان یادگیری شما بسیار تاثیرگذار است. پس هر هدفی که در زندگی یا کسب و کار دارید باید اول به باور قلبی شما تبدیل شود. دقیقا همان جمله معروف من می توانم است. تا شما به امکان انجام دادن کاری اعتقاد نداشته باشید ، احتمال انجام آن کار خیلی پایین است. پس اگر افکار شما امواج منفی در این موارد به سمت شما ارسال می کند ، سعی کنید با مشاهده تاثیرات مثبت گام هایی که برداشته اید. آنها را از ذهن خود دور کنید. چون خیلی ها توانسته اند، حتما من می توانم بهتر از این را هم انجام دهم.
  3. شما وقتی موفق شدید کارها و فعالیتهای کسب و کار خود را اتوماتیک یا خودکار کنید. حالا وقت آن شده است که کسب و کارتان را تکثیر کنید. اینجا نقطه ای است که خیلی از مغازه دارها و فروشندگان از آن جلوتر نمی روند. شما بعد از اینکه سیستم کسب و کار را راه انداختید، باید نمونه های آن کسب و کار را در جاهای دیگر ایجاد کنید. برای مثال شعبه های جدید و بهتر بزنید. در زمان تکثیر کسب و کارتان آن چیزی که مهم است این است که شما محصولی داشته باشید که تعداد زیادی از آن محصول بتوانید تهیه کنید. اگر نتوانید تعداد زیادی از محصولتان تهیه کنید، کسب و کارتان متوقف خواهد شد. در این زمان بعضی فروشندگان خود شروع به تولید آن محصولات می کنند. مثلا اگر مانتو فروشی دارید، باید بتوانید به تعداد شعبه هایتان مانتو تولید کنید و یا خرید کنید. در مورد کارهای خدماتی که محصول ندارید و خدمات می دهید، مثلا معلم هستید یا آرایشگر هستید تنها راه تکثیر کسب و کار شما این است که افرادی را آموزش دهید که مهارت شما را داشته باشند و بتوانند آن کارها را انجام دهند. البته با تکنولوژی های روز بعضی خدمات بصورت آنلاین و به چندین نفر هم زمان هم امکان انجام دارد.
  4. به دنبال میانبر ها باشید. البته منظورم از نوع درست و اصولی آن است. به قول بعضی از اساتید از قدرت اهرمی استفاده کنید. یعنی سعی کنید با توجه به شهرت و توانمندی هایی که سایر کسب و کارها دارند ، شما سریع تر و بیشتر کالاها و محصولاتتان را به مشتریان عرضه کنید. مثلا بجای راه اندازی فروشگاه اینترنتی مجزا ، با فروشگاه های اینترنتی که بازار خوبی دارند همکاری کنید. یا در کسب و کار از شهرت یک بازیگر معروف یا فوتبالیست مشهور کمک بگیرید. حتی می توانید نمایندگی یک محصول پر مشتری را بگیرید و سایر محصولات خود را در کنار آن عرضه کنید. البته اول، شرایط گرفتن نمایندگی آن شرکت را بررسی کنید.
  5. بعد از اینکه موفق شدید کسب و کارهای خود را به سیستم تبدیل کنید و تکثیر کنید باید یاد بگیرید که آنها را خرید و فروش کنید. یعنی ببینید که چه کسانی مشتری آنها هستند و به چه قیمتی می خرند. بعد آن کسب و کارهایی که سودشان کمتر است را به قیمت مناسب بفروشید و کسب و کارهایی را بخرید که می توانید سود بیشتری از آنها بدست بیاورید. یا انرژی خود را بر روی تکثیر کسب و کارهای سودآور بگذارید. دوستان عزیز یادتان باشد که تنها راه برای انجام دادن این کارها و داشتن فروش فوق العاده و زیاد، این است که از همین الان شروع کنید و هر چه می توانید در مورد کسب و کارتان یاد بگیرید. آموزش همراه با تلاش و کوشش جادویی ترین فرمول کسب ثروت زیاد و دست یابی به موفقیت است.

همیشه به این نکته توجه کنید که هر کاری با یادگیری و تلاش، تبدیل به یک مهارت برای شما می شود. آن وقت است که شما آن کار را حتی بهتر از دیگران می توانید انجام دهید. پس اگر دنبال هر کاری هستید، حتی پول دار شدن و راه اندازی یک فروشگاه بزرگ، اول اطلاعات لازم را خیلی خوب بدست بیاورید. اگر لازم است شاگردی آن کار را انجام دهید یا کتاب بخوانید. بعد با پشتکار دو سال تمام تلاش و فکر و ذهن خود را روی آن متمرکز کنید. مطمئن باشید نتیجه های خوبی خواهید گرفت. سلامت و پیروز باشید.

برگرفته از کتاب های: مغازه داری حرفه ای، مدیریت بازاریابی، مدیریت استراتژیک ۳۶۰ درجه، نوآوری باز و مدیریت رفتار سازمانی


اگر شما هم مغازه دار هستید و دوست دارید درآمدتان را بیشتر کنید. فرصت را از دست ندهید. شما می توانید با یک هزینه کم جلوی ضررهای آینده را بگیرید. برای مشاهده ویدئوی آموزشی کلیک کنید.

مغازه داران عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات زیر را مطالعه نمایید.

اصول اولیه مغازه داری

مشکلات مغازه داری

روش های افزایش فروش مغازه

فوت و فن مغازه داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا