مهارت فروشندگی

چگونه به روش های خیلی ساده فروش خود را افزایش دهیم؟

چند روش ساده برای افزایش فروش

در این زمینه مطالب زیادی را می توان بیان کرد. شاید خود شما هم مثال هایی را دیده و یا شنیده باشید. ما هم چند مورد که بسیار ساده و موثر هستند، را در ادامه برای شما عزیزان بیان می کنیم. البته باید توجه کرد شاید این کارها به نظر ساده باشند. ولی برای عادت کردن به آنها و انجام صحیح در برابر مشتری ، باید کمی تمرین هم داشته باشیم.

تبسم ساده یا لبخند صمیمانه داشته باشید

حتما برای شما هم جالب است که بدانید، یک تبسم ساده یا لبخند زدن صمیمانه ، می تواند سبب افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر برای شما شود. شاید باور این مطلب برایتان سخت باشد ولی لبخند زدن و خوش اخلاقی با مشتری ، می تواند در افزایش فروش بسیار موثر باشد. چند سال پیش ، در یک بررسی و مطالعه ای که در کشور ژاپن انجام گرفت، مشاهده شد که میزان فروش فروشنده های آمریکایی، خیلی بیشتر از فروش ژاپنی ها است. وقتی دلیل آن بررسی شد ، مشخص گردید که آمریکایی ها موقع فروش لبخند می زنند ولی ژاپنی ها خیلی خشک و جدی با مشتریان روبرو می شوند و اصلا نمی خندند. نتیجه همین پژوهش هم باعث شد برای فروشنده های ژاپنی کلاس هایی برای چگونگی برخورد با مشتری گذاشته شود و به آن ها یاد دهند که به مشتریان لبخند بزنند.

روشهای افزایش فروش

هوای مشتریان بچه دار را داشته باشید

احتمالا بسیاری از فروشنده ها و مغازه‌داران از اینکه مشتری، بچه خردسال یا کنجکاو داشته باشد، نگران می شوند. چون بچه ها به قسمت های مختلف مغازه مخصوصا ویترین های پر زرق و برق مغازه دست می زنند. ممکن است نوشیدنی یا خوراکی دستشان باشد و مغازه را کثیف کنند. یا شاید حوصله شان سر برود و سر و صدا به راه بیندازند یا گریه کنند و مواردی از این دست.

همه این موارد می تواند بر روی خرید پدر و مادر ها تاثیر زیادی بگذارد. در چنین مواقعی اگر پدر و مادر خجالتی باشند، ممکن است با خرابکاری و یا بی تابی کردن بچه، از مغازه خیلی زود خارج شوند. تا مزاحمتی برای مغازه دار ایجاد نکنند. امکان هم دارد که پدر و مادر چیزی به بچه نگویند و بچه هم مغازه را به هم بریزد. مهم است که بدانید یکی از رازهای موفقیت فروشندگان بزرگ این است که سعی می کنند هر آدمی را به مشتری و هر مشتری را به خریدار تبدیل کنند. در اینجا یک سری راهکار ساده برای رفتار با مشتریانی که بچه دارند، خدمت شما برای رسیدن به موفقیت فروشندگان بزرگ عرض می کنیم:

  1. یکی از راهکارها این است که همیشه سعی کنید داخل کشوی میزتان خوراکی های خوشمزه ای مثل شکلات یا لواشک با بسته بندی جذاب که خطر کثیفی کمتری برای محل فروشگاه دارد را داشته باشید. البته یک اسباب بازی یا وسیله سرگرمی هم می تواند مفید واقع شود. با این کار هم بچه ها را سرگرم می کنید و هم والدین راحت تر می توانند به خرید خود بپردازند. همینکه می توانید یک خاطره خوب در ذهن والدین ایجاد کنید تا برای خرید بعدی از فروشگاه یا مغازه شما انگیزه لازم را داشته باشند. حتی با تعریف این حرکت شما ، کار تبلیغ دهان به دهان را انجام دهند.
  2. حتما دیده اید که در فروشگاه های بزرگ معمولا قسمتی یا مکانی را برای بازی بچه ها در نظر می گیرند که پدر و مادر راحت تر بتوانند به خرید خود بپردازند. پس شما می توانید اگر فضای اضافه در فروشگاه یا مغازه خود دارید، به این امر اختصاص دهید. البته بهتر است محل بازی جلوی چشم والدین بچه باشد. تا از استرس آنها در هنگام انتخاب و خرید جلوگیری کنید.
  3. راهکار دیگر این است که با بچه ها ارتباط صمیمی برقرار کرده و از بچه ها بسته به سنشان سؤال بپرسید و یا برایشان قصه تعریف کنید. بدین ترتیب بچه سرگرم شده و والدین با آرامش می توانند به خرید بپردازند. البته این کار نیاز دارد که شما هم ذهن آماده ای داشته باشید و هم چند داستان و یا لطیفه حفظ باشید.
  4. راه حل دیگر این است که در مغازه یا فروشگاه یک تلویزیون و دستگاه پخش DVD داشته باشید. بسته به سن و سلیقه کودک و والدینش، می توانید کارتون پخش نمایید. چون بچه ها معمولا عاشق کارتون هستند و اینطوری سرگرم شده و دیگر اذیت نمی کنند.

فراموش نکنید که شما به طور کلی نباید زیاد نسبت به مشتری های بچه دار حساسیت نشان بدهید. اگر بچه جایی را هم کثیف کرد، خودتان را نگران نکنید. بعدا می توانید آن را تمیز کنید. ولی نکته مهم برخورد خوب شما با مشتری به خصوص مشتری بچه دار است. چون این مشتری احتمالا باز برای خرید به سراغ شما می آید. حتی امکان دارد دوستان و آشنایان خود را به خرید از شما ترغیب کند و این، خود بهترین روش تبلیغ برای شما می تواند باشد. خوب است بدانید یکی از مسائلی که مشتری ها هیچ گاه فراموش نمی کنند، اخلاق و رفتار انسانی فروشنده است که حتی ممکن است بیش از قیمت و کیفیت کالا نیز در خاطر مشتری ماندگار شود. همیشه به این موضوع فکر کنید که تمام تلاش خود را برای تبدیل کردن مشتری به خریدار انجام دهید. به شما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید با اخلاق در کسب و کار و کسب و کار اسلامی نیز آشنا شوید، به وبسایت نوراندیش مراجعه نمایید و از نکات اخلاقی ناب آن بهره مند گردید.

موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن