مغازه داری

موثرترین روش های جذب مشتری به مغازه

موثرترین روش های جذب مشتری

در این مقاله به موثرترین روش های جذب مشتری خواهیم پرداخت. همانطور که در مطلب قبل ” بهترین روش های جلب توجه مشتری ” بیان شد، جذب مشتری به معنای داخل مغازه آمدن مشتری و در نهایت خرید کردن اوست. این روش های جذب مشتری عبارتند از:

  1. جذب مشتری با کلمات سحرآمیز
  2. جذب مشتری با قیمت گذاری
  3. جذب مشتری با تبلیغات
  4. جذب مشتری به روش چهار آهنربا
  5. جذب مشتری به روش یک تیر و چند نشان

در زیر به تشریح هر کدام از این روش های جذب مشتری می پردازیم.

جذب مشتری به مغازه با کلمات سحرآمیز

یکی از کلمات سحرآمیز، “اولین” است. سعی کنید در یک زمینه اولین باشید و آن را در تابلوی مغازه خود انعکاس دهید. این مسئله به فروش بیشتر شما کمک خواهد کرد. به طور مثال شما آرایشگر هستید و مدرک بین المللی گرفته اید. می توانید روی تابلوی خود بنویسید: اولین آرایشگاه با مدرک بین المللی معتبر.

کلمه سحرآمیز دوم، “بزرگترین” است. برای مثال شما سوپرمارکت دارید و مغازه شما در آن خیابان از بقیه بزرگتر است. می توانید روی تابلوی خود بنویسید: بزرگترین سوپرمارکت بلوار….

کلمه سحرآمیز “مرکز” سومین کلمه است. همیشه مغازه شما مرکز چیزی هست. مثلا موبایل فروشی دارید. روی تابلوی مغازه می نویسید: مرکز خرید و فروش موبایل

کلمه سحرآمیز بعدی “نمایندگی” است. فرض کنید کت و شلوار می فروشید. نمایندگی یک جایی را می گیرید. می توانید روی تابلوتان بنویسید: نمایندگی کت و شلوار… هرچه که نمایندگی برند معروف تری باشد، فروشتان نیز بیشتر خواهد شد.

کلمه سحرآمیز “جشنواره” کلمه جادویی بعدی است. یک جشنواره دو، سه روزه یا یک هفته ای می تواند روی فروشتان موثر باشد.

کلمه سحرآمیز “شعبه اصلی” که نشان دهنده اصلی بودن شماست. وقتی که بیشتر از یک شعبه دارید با نوشتن این کلمه روی تابلوی مغازه، فروش بیشتری خواهید داشت.

کلمه سحرآمیز “اصل” یا “تضمینی” کلمه جادویی بعدی می باشد. اگر اجناس خود را از جای اصلی اش مثلا تهران یا کیش تهیه می کنید، می توانید در تابلوتان بنویسید: فروش اجناس اصلی و یا این کالا تضمین اصل بودن و بهترین قیمت را دارد.

کلمه سحرآمیز “مستقیم” که نشان می دهد شما مستقیما از شرکت یا کارخانه یا تولیدی اجناستان را می گیرید. می توانید روی تابلو بنویسید: فروش بخاری مستقیم از کارخانه که این مورد هم نشانه بهترین کیفیت و قیمت و داشتن پشتیبانی محصولات است.

کلمه سحرآمیز “مناسبت”: مثلا روی تابلو می نویسید: تخفیف به مناسبت عید قربان تا عید غدیر یا تخفیف به مناسبت اولین سالگرد تاسیس فروشگاه. فروش در مناسبت ها می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

کلمه های سحرآمیز “طرح”، “تنها”، “ویژه”، “مدرن”، “از تولید به مصرف”، “بهترین”، “تخفیف”، “رایگان” و… نیز می توانند بر روی فروش بیشتر شما تاثیرگذار باشند.

انواع روش های جذب مشتری

جذب مشتری به مغازه با قیمت گذاری

بسیاری از مغازه داران و شرکت ها با بالا و پایین بردن قیمت، سعی دارند فروش خود را افزایش دهند. قیمت گذاری روش های مختلفی دارد که در اینجا چند نمونه را بیان می کنیم:

قیمت گذاری پارتیزانی: در این روش قیمت گذاری، فقط یک یا چند جنس را به قیمت خرید ارائه می دهیم تا مشتری جذب شود. زمانی که مشتری جذب شد، با فروش سایر اجناس سود به دست می آوریم. این قیمت گذاری زمانی انجام می شود که شما می توانید از فروش بقیه اجناس سود به دست آورید. البته بهتر است محصولاتی با قیمت پایین فروخته شود که افراد بصورت روزمره خریداری می کنند و معمولا در ذهن خود یک مغازه یا فروشگاه را بابت ارزان فروشی با آن می سنجند. برای مثال پوشک بچه در سایز های مختلف که در هایپرمارکت ها و فروشگاه های سوپرمارکتی بزرگ با تخفیف ۳۰ درصد فروخته می شود.

قیمت گذاری نفوذی: در این نوع قیمت گذاری، جنس ها با وجود کیفیت مطلوب، زیر قیمت بازار عرضه می شوند که مردم شگفت زده شوند. برای استفاده از این روش باید سرمایه پشتیبان لازم را داشته باشید. از این روش زمانی استفاده می شود که مغازه دار تازه مغازه باز کرده و می خواهد جا بیفتد. یا زمانی که قصد دارید رقبا را از بازار کنار بزنید. این روش در زمان ها و مکان هایی که مردم روی قیمت حساس شده اند، کاربرد بیشتری دارد.

قیمت گذاری شاهانه: در این روش قیمت گذاری، یک یا چند جنس بسیار گران قیمت ارائه می کنید. این قیمت گذاری شاهانه سبب می شود که سایر اجناس گران به نظر نرسند. مثلا لباسی به قیمت ۵ میلیون گران به نظر می آید ولی وقتی مشتری می بیند که لباس ۲۰ میلیونی نیز دارید، پس لباس ۳ میلیونی گران نیست.

قیمت گذاری میانه: در این نوع قیمت گذاری، هدف ما بیشتر از رقبا فروختن است. چون بسیاری از مردم به دنبال قیمت متوسط هستند. فکر می کنند اگر قیمت بالا باشد گران است و نمی خرند و اگر قیمت پایین باشد جنس بی کیفیت است و نمی خرند. پس باید ببینید قیمت رقبا چقدر است شما هم قیمت را در حد وسط قرار دهید.

جذب مشتری با تبلیغات

همانطور که می دانید تبلیغ به معنای رساندن پیام است. پس هنگامی که تبلیغ می کنید، یعنی می خواهید پیامی را به مخاطب مورد نظر خود برسانید. حال، هرچه تبلیغ شما یعنی رساندن پیامتان هوشمندانه تر باشد، تاثیر بیشتری دارد. برای اطلاع بیشتر، مقاله ” انواع روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری بیشتر ” را بخوانید.

جذب مشتری به روش چهار آهنربا

این روش چهار آهنربا، یک روش ترکیبی است که باعث افزایش فروش می شود. این چهار آهنربا عبارتند از:

آهنربای اول: رایگان، هدیه، تخفیف فوق العاده

مردم علاقه زیادی به چیزهای رایگان دارند یا دوست دارند که هدیه بگیرند. بنابراین شما باید یکی از موارد رایگان، هدیه یا تخفیف فوق العاده را در مغازه تان اعلام نمایید. برای این کار می توانید اجناسی که خریدشان خیلی ارزان میفتد، را تخفیف دهید. همچنین می توانید کارهایی را به طور رایگان انجام دهید مانند پاک کردن و خرد کردن مرغ در مرغ فروشی؛ و یا قراردادن یک ترازوی رایگان برای تعیین قد و وزن افراد در هنگام محاسبه قیمت کالاهای خریداری شده و در کیسه قراردادن آنها.

آهنربای دوم: علت آوردن برای ارتباط بیشتر

برای رایگان، هدیه یا تخفیف دادن خود دلیلی بیاورید. مثلا به علت روز پدر و اینگونه این تخفیف را دلنشین تر کنید و با مشتری ارتباط و دوستی بیشتری ایجاد کنید.

آهنربای سوم: بازه زمانی و از دست رفتن فرصت

تعیین بازه زمانی ممکن است بعضی از مردم را مجبور به خرید کند. البته این مهلت تعیین کردن بهتر است محدود بوده و بیشتر از دو هفته نباشد، چون مردم آن را فراموش خواهند کرد.

آهنربای چهارم: تبلیغ یا معرفی بهتر کالا و خدمات

سعی کنید تمام خدماتتان را به اطلاع مردم برسانید. فقط باید دقت کنید که کلمه رایگان یا هدیه یا تخفیف فوق العاده را بزرگتر از همه و اول تبلیغتان بزنید. در این زمینه مقاله ” انواع روش های تبلیغاتی برای جذب مشتری بیشتر ” می تواند بسیار کمک کننده باشد.

جذب مشتری به روش یک تیر و چند نشان

در این روش ابتدا شما کارت هایی را به عنوان کارت هدیه درست می کنید که قیمت های متفاوتی دارند و مشتری با این کارت های هدیه می تواند خریدهای بعدی اش را انجام دهد. سپس به هر مشتری که خرید می کند، به نسبت مبلغی که خرید کرده یک یا چند کارت هدیه بدهید. وقتی مشتری کارت هدیه می گیرد، چون این کارت ها قیمت دارند بنابراین کارت را نگه می دارد و بدین ترتیب هم اسم مغازه شما در ذهن او می ماند و هم دفعات بعدی برای خرید با کارت هدیه به مغازه شما خواهد آمد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن